איך לטפל באקנה באופן טבעי?

איך לטפל באקנה באופן טבעי?

איך לטפל באקנה באופן טבעי!

כיצד רופאים דרמטולוגים מתייחסים לאקנה?

אם תחפשי בגוגל פתרונות או טיפול באקנה, תמצאי מידע שמתמקד במוצרים ותרופות לטיפול במצב. במשך שנים, רופאי עור הציעו לטפל באקנה באמצעות אנטיביוטיקה וחומרי ייבוש. התיאוריה העומדת מאחורי שיטת טיפול זו היא כי על ידי הריגת חיידקים והפחתת שמן על העור, התפרצויות האקנה יופחתו. 

בדרך כלל רופאי העור מתייחסים לאקנה כמו לניקוי דליפת שמן - היפטרי מהשמן על פני השטח, והכל יהיה טוב יותר, נכון?! הבעיה בגישה זו היא שהיא מתייחסת רק להיבט אחד של אקנה: הסימפטום עצמו. הייתי מעדיפה שרופאי העור יתייחסו יותר לשורש הבעיה מאשר לסימפטום.

 

איזו תזונה מתאימה לאקנה?

זהו, ללא ספק, התחום החשוב ביותר לבדיקה, וסביר שנמצא כמה הרגלים הזקוקים לשינוי.

אקנה הוא מצב דלקתי שנוצר משילוב של חיידקים עם כימיקלים ופעילות תאית בעור. במצב דלקתי זה נוצרת זרימת דם מוגברת (הגורמת לאדמומיות), ותאי הדם הלבנים מנסים לסלק את החיידקים הפוגעים, מה שמוביל למצב מוגלתי, מתחת ועל פני העור (זהו בעצם הפצעון).

 

אז איזו תזונה מעוררת מצב דלקתי בעור?

האם אכילת סוכר גורמת לאקנה?

זהו אחד הגורמים המרכזיים להיווצרות דלקת בעור. כמעט כל סוכר - גלוקוז, פרוקטוז, סוכרוז, לקטוז - כל ה"אוזים" הם סוכר - כך שעדיף להימנע מהם. 

נסי לקבל את המתוק ממאכלים טבעיים ולא מעובדים כמו פירות המכילים גם סיבים תזונתיים. אם את חושקת ביותר מזה, אכלי קוביית שוקולד מריר אחר הצהריים - הוא מכיל נוגדי חמצון שתורמים לך. 

הנה טריק מגניב להורדת החשק למתוק: הכיני חליטה מצמח הג'ימנמה (ניתן להשיג בחנויות טבע)

 

האם אכילת מוצרי חלב גורמת לאקנה?

הרפואה הסינית ידעה זאת מזמן, מוצרי חלב מגבירים את ייצור הליחה ומעכבים את פעולת העיכול. נסי לעבור לחלב שקדים והעדיפי גבינות עזים וכבשים אם אתם זקוקים לגבינה - הם קלים יותר לעיכול. 

 

האם אכילת חיטה / גלוטן גורמת לאקנה?

יותר מדי שינויים גנטיים בגידול החיטה גרמו לבעיית אי סבילות לגלוטן. אצל רובנו גלוטן גורם לנפיחות, גזים וכאבי בטן, כמו גם לדלקת כללית בגוף. 

ידוע שעדיף להימנע מקמח לבן/חיטה, פסטה מחיטה ולחם ואפילו דגנים מלאים יכולים לגרום לדלקת אצל אנשים מסוימים, במיוחד כשמדובר בדגנים מהונדסים גנטית. 

למרבה המזל, ישנה מודעות גבוהה כיום ופותחו מוצרים רבים ללא גלוטן, גם דגנים נטולי גלוטן ועשירים בחלבונים כמו קינואה ודוחן.

 

האם אכילת חומצות שומן מסוג OMEGA-6 גורמת לאקנה?

מדובר בחומצות שומן חיוניות לתזונה שלנו מכיוון שגופנו לא מסוגל לייצר אותן בעצמו. 

מעט חומצות אומגה 6 זה בסדר, אך כשאנו צורכים כמות גדולה מידי הן הופכות לדלקתיות. חומצות אלה קיימות בשמן סויה ובשמן תירס. חומצות שומן אומגה 6 קיימות בכמויות עצומות בתזונה המערבית המודרנית. 

עם המצאת המזון המהיר וההתמקדות במזון מהיר, נוצר חוסר איזון בתזונה שלנו. החדשות הטובות? ניתן לתקן את חוסר האיזון על ידי הוספת אגוזי מלך, אורז בר, אדממה, פשתן ודגים כמו סלמון לתזונה שלך, וכמובן הפחתת מזון מעובד ומטוגן. 

 

נמצא כי הגורמים הישירים ביותר לאקנה, למחלות, סוכרת, בעיות מעיים, דיכאון, אלרגיות ופיברומיאלגיה היא אכילת מזון מהיר. 

 

האם אכילת בשר גורמת לאקנה?

רוב הבשר שנמכר בשווקים כיום מלא בהורמונים שמשפיעים לרעה על גופנו. ברוב מוצרי הבשר יש עודף שומן רווי עקב תזונה לקויה של הבקר וחוסר תנועה מאולץ. אפילו בשר אדום איכותי מכיל מולקולה בשם Neu5Gc, שאינה קיימת בבני אדם, ונתפסת על ידי מערכות החיסון שלנו כגורם זר, וכך נוצרת דלקת. לכן, מומלץ לבחור בחלבון סויה לא מהונדס גנטית, שעועית, דגנים עשירים בחלבון או דגים בריאים יותר במקום הצ'יזבורגר.

האם צריכת תוספים גורמת לאקנה?

תוספים עם צבעים וטעמים מלאכותיים כמו אספרטיים ו- MSG מעוררים תגובה דלקתית בגופנו. נמצא קשר בינם ובין מחלות כמו דלקת פרקים, פיברומיאלגיה ומצבים אוטואימוניים אחרים.

 

האם שתיית אלכוהול גורמת לאקנה?

אני אוהבת יין - והרבה אבל חשוב לשתות אותו במתינות. בעוד שליין אדום יש השפעות נוגדות חמצון עקב ריכוזים גבוהים של רזברטרול כמו גם השפעה מדללת דם קלה, למשקאות אלכוהולים אחרים יש פחות יתרונות בריאותיים. 

צריכת אלכוהול גבוהה מגרה את הכבד, הלבלב ואיברים אחרים במערכת העיכול אז אם לא ניתן להתנזר לגמרי מומלץ לא לחרוג מ- 7 כוסות בשבוע.

האם מתח נפשי גורם לאקנה?

כולנו סובלות מלחץ נפשי, אפילו הנשים העשירות באספן והבודהיסטים בטיבט צריכים להתמודד עם לחץ. 

כשאנחנו לחוצים, גופנו מייצר יותר הורמונים, כלומר קורטיזול וטסטוסטרון. שני ההורמונים הללו גורמים להגברת ייצור החלב, מה שעלול לגרום להתפרצויות אקנה בזמן שהעור מתמודד עם השינוי. 

מחקרים מראים כי סטרס ולחץ עלולים להוביל להתפרצויות אקנה ולגרום לפצעונים להחמיר וכל זאת בעקבות שחרור  "הורמון משחרר קורטיקוטרופין" או CRH הנקשר לקולטנים  בבלוטות החלֶב בעור, שכתוצאה מזה מפרישות חומר שומני, שעלול לגרום לאקנה.
בנוסף, בתקופה לחוצה אנו נוטים להיות פחות קשובים לגופנו, לישון פחות, להשקיע פחות זמן בשגרת הטיפוח שלנו. ומה התוצאה? אקנה, עיגולים כהים מתחת לעיניים, עצבנות, התייבשות העור - מצלצל לכן מוכר?

איך את מתמודדת עם הלחץ? הטכניקה המיידית המועדפת עלי היא לנשום עמוק ולאט כדי להאט את המערכת שלי ולהזכיר לעצמי שמה שמלחיץ לא תמיד יהיה מלחיץ. 

פעילויות נוספות שמסייעות הן יוגה, ארומתרפיה, מדיטציה, זמן עם המשפחה וטיולים ארוכים בסופי שבוע. אמנם קשה לשלב את כל אלה בלוח זמנים עמוס, אך חשוב לבריאות שלנו.

האם פעילות גופנית יכולה לרפא את האקנה שלי?

קודם כל, פעילות גופנית היא דרך נהדרת להתמודד עם לחץ. הכימיקלים המשוחררים בעת פעילות גופנית נקראים אנדורפינים - שמסייעים בשיכוך כאבים. 

מלבד עובדה מדהימה זו, הזעה טובה לעור שלך. באמצעות הזעה, אנו מאזנים את האלקטרוליטים שלנו, ומגבירים את זרימת הדם לעור באופן זמני, מחממים אותו ומאפשרים לשחרור נקבוביות סתומות. 

האם היגיינה טובה יותר יכולה לטפל באקנה שלי?

הקפדה על כביסה תכופה של המגבות, המצעים ובמיוחד ציפיות הכריות שלנו שלנו תעזור מאוד להימנע מאקנה. 

שטפי את הידיים לעיתים קרובות, הימנעי מנגיעה בפנים, השתמשי במגבות נקיות והקפידי על מגבת ייעודית לייבוש הפנים.

חשוב לנקות את הטלפון הסלולרי, ה- ipad, הטאבלט והמקלדת בעזרת מגבון אנטיבקטריאלי.

איזה טיפול יסייע להפטר מאקנה?

שיטת הטיפול שאני מציעה עשויה להיות שונה ממה שמציע רופא העור שלך. אני נמנעת משימוש בחומרים שמייבשים את העור כמו מוצרי ניקוי אגרסיביים ומתרופות אנטיביוטיקה מסורתיות.

 ייבוש הפצעון מותיר אדמומיות, יובש וצלקות - מי רוצה את זה? הדרך המומלצת היא לנקות העור מבלי מייבש אותו.

סבון פחם מוצק וטבעי יעשה עבודה מצוינת בניקוי העור מבלי לייבשו. 

 

לפרטים על הסבון

טונר ורדים הוא מוצר מושלם לעור שמן. מאזן את העור, מכיל אלוורה המרגיעה את העור והאדמומיות, ומכיל תה ירוק והממליס  בעלי תכונות אנטידלקתיות ומעדנים את מראה הנקבוביות.
בנוסף, החומצה הגליקולית תורמת לגוון עור אחיד וחלק יותר ומטשטשת פגמים בעור.

לטונר שלנו

שימוש בפילינג טבעי עדין ומסיכת חימר ירוק כפעמיים בשבוע, ישמור על בריאות שכבת האפידרמיס ויסייע במניעת היווצרות של קומדונים (שחורים).

לפרטים נוספים על מסיכת החימר
לפילינג שלנו

לאחר הניקוי הקפידו למרוח סרום שמנים שמכיל תערובת שמנים נכונה יכולה לסייע לעור לווסת את ייצור החלב שלו בצורה יעילה. 

לפרטים נוספים על הסרום המאזן שלנו
לערכת טיפוח לאיזון עור אקנתי