הדבר הכי חשוב שאת צריכה לעשות בחודש אוקטובר

הדבר הכי חשוב שאת צריכה לעשות בחודש אוקטובר

מה הדבר הכי חשוב שאת צריכה לעשות החודש? ללכת להיבדק!

חודש אוקטובר הוא חודש המודעות לסרטן השד, וחשוב לי שתשמרו על עצמכן ותלכו להיבדק. בסה"כ פעולה לא מסובכת שיכולה להציל חיים. אתן יכולות לעשות את זה בכל חודש, אבל אם עברה שנה מהפעם הקודמת שנבדקתן, פשוט קבעו תור עכשיו ואל תחכו!

ואולי לא ידעתן, אבל מחקרים רבים מראים כי בין שלל הגורמים לסרטן באופן כללי ולסרטן השד בפרט הוא השימוש באלומיניום בדאודורנטים רבים. 

בבית השחי מצויות בלוטות זיעה הנקראות "אפוקריניות", המייצרות זיעה בה קיימים חומרים שומניים. חיידקים שונים ניזונים מהפרשות אלו ומפרישים חומרים חומציים (ומכאן הריח הלא נעים שבזיעה – כיוון שלמעשה לזיעה אין ריח כלל)

בית השחי הוא אחד המקומות בו מסתתרים לא מעט חיידקים כתוצאה מריבוי זיעה והפרשות חומצות חלב. דרך בית השחי עוברים כלי דם ועצבים רבים, לרוב יהיה מכוסה בשיער.

רוב הדאודורנטים בשוק הם מסוג- מונע זיעה.

כלומר, דאודורנט המונע הזעה רק כאשר ישנה זיעה.
הם מכילים אלומיניום. שפועל להפסקה מוחלטת של הזיעה. השימוש באלומיניום מונע מנקבוביות הזיעה לפלוט את הזיעה החוצה, ובכך מטפלים בריח הרע שנוצר.

דאודורנט מונע זיעה, מכיל כמות לא מבוטלת של חומרים כימיים המזיקים לגופנו. אלומיניום הוא המוביל ברשימה. בנוסף ישנן בעיות בריאותיות  רבות ששמו קשור בהן כגון אלרגיה המתבטאת בדלקת  בעור, או בגרד עז. וכאמור, מחקרים רבים מקשרים בין מחלת האלצהיימר וסרטן השד לריכוז האלומיניום . 

כמובן שבלחות המטורפת של הקיץ הישראלי קשה מאד לא להשתמש בדאודורנט. 
לכן, מומלץ להשתמש בדאודורנט ללא אלומיניום שהוא בד"כ גם טבעי, שמורכב לרוב מחמאת שיאה, שמנים אתרים איכותיים, וסודה לשתייה.

 

דרך מעולה לשימוש בדאודורנט טבעי היא פשוט להכין אותו בעצמך.
קבלי מתכון

ההמלצה שלי לקחת צנצנת ולחטא היטב, אני שוטפת עם מים רותחים וסבון, ומעבירה נייר ספוג באלכוהול 70% ומייבשת היטב- על מנת למנוע עובש.

15 גר' חמאת שיאה, רצוי שיאה איכותית ולא מזוככת

10 גר' שמן קוקוס בכבישה קרה

12 גר' קורנפלור

10-15 גר סודה לשתיה (תלוי ברגישות)

8-10 טיפות סה"כ של שמנים אתריים: אני אוהבת לשלב עשב לימון+ לבנדר+ עץ בתה

לטחון במטחנת קפה או קוצץ חשמלי את הסודה לשתיה, להוסיף את שאר המרכיבים ולערבל בפולסים קטנים עד לקבלת מרקם קרמי קטיפתי.

להעביר לצנצנת הנקיה ולהשתמש לפי הצורך.

בהצלחה! ולכי להיבדק
קטרינה