עדין מתלבטת בשאלה מה ההבדל בין מוצרים אורגנים לטבעיים ומה עדיף?

עדין מתלבטת בשאלה מה ההבדל בין מוצרים אורגנים לטבעיים ומה עדיף?

עם העלייה במודעות לאיכות החיים, הפעילות הגופנית ותזונה בריאה ואורגנית, עלתה גם המודעות הציבורית לכל הקשור בטיב ואיכות מוצרי הטיפוח. כפועל יוצא מכך, יותר ויותר נשים בישראל ובעולם בוחרות לרכוש מוצרי טיפוח אורגניים. 

זה אולי נשמע לכן אותו הדבר אך מוצרים טבעיים ומוצרים אורגניים הם שונים לגמרי וזה נכון לא רק לגבי מוצרי טיפוח אלא גם לגבי מוצרי מזון.

מהם מוצרי טיפוח טבעיים?
כדי שמוצר ייחשב טבעי מקובל להניח שהמרכיבים שלו אינם סינטטיים אלא מגיעים מהטבע. אחת הדוגמאות לכך היא ויטמינים המכילים חומרים טבעיים. יחד עם זאת, צריך לזכור שמוצרים טבעיים אינם מפוקחים על ידי תקנות חיצוניות אלא רק על ידי תקנות החברה שמייצרת אותם.

כדי שמוצר ייקרא 'טבעי' מספיק ש- 5%-10% מהרכיבים שלו יהיו טבעיים. כלומר, מוצר יכול לקרוא לעצמו "טבעי" ויחד עם זאת להכיל מרכיבים סינטטיים ברובו ומעט מאוד מרכיבים טבעיים. וכפי שכבר צוין לעיל גם זה לא מספיק מפוקח.
 

מהם מוצרי טיפוח אורגניים?
מוצרי טיפוח  אורגניים לעומת זאת צריכים לעמוד בתקנות מסוימות כדי להיקרא 'אורגניים', הם לא יכולים להיות מהונדסים גנטית ולא ניתן להוסיף להם מרכיבים מלאכותיים. כדי שמוצר יוכל להיקרא אורגני 70% מהמרכיבים שלו צריכים להיות אורגניים. 
קוסמטיקה אורגנית
 מתייחסת לאופן בו מגדלים את החומרי גלם מהם רוקחים את המוצרים.
כלומר ללא דשנים כימיים וחומרי הדברה, צמחים שלא הונדסו גנטית , סולפטים, פראבנים או אנטיביוטיקה.

 

האם זה אומר שמוצרים אורגניים טובים יותר ממוצרים טבעיים?
מכיוון ש 60% מהחומרים שאתן מורחות על הגוף נספגים בעור ונכנסים אל מערכת הדם, חשוב להקפיד שאותם מוצרים יהיו כמה שיותר נקיים ובטוחים לגוף שלנו. לכן, התשובה היא כן - מוצרים אורגניים בטוחים יותר לגוף שלנו.

אם תקראו את המרכיבים של מוצר אורגני, בוודאי תצליחו לזהות את רוב המרכיבים ותשמחו לדעת שקרוב ל- 95% מהרכיבים שלהם הם רכיבים פעילים שבאמת עובדים כדי לטפל בבעיה. יתרון נוסף בשימוש במוצרים אורגניים הוא, שתמציות הצמחים האורגניות מכילות יותר נוגדי חימצון מאשר צמחים שלא גדלו באופן אורגני.
חברות רבות בתעשיית היופי עורכות ניסויים בבעלי חיים כדי לבדוק אם המוצרים שלהם בטוחים לשימוש אנושי. מוצרים אורגניים אינם צריכים לעבור בדיקות כאלה כי ידוע שמרכיביהם בטוחים לשימוש ולכן, בקניית מוצרים אורגניים אתם בעצם תומכים במהלך לביטול הניסויים בבעלי החיים. 
 

המסקנה הברורה היא: חשוב לבדוק את מרכיבי המוצר לפני שרוכשים אותו כדי להבין עד כמה הוא באמת טבעי ועדיף לבחור במוצרים אורגניים שהרי הם גם מוצרים טבעיים יותר וגם בטוחים יותר עבורנו. 

 

שמחה לעדכן אתכן כי לאחרונה קיבלו כל המוצרים שלנו תו תקן אורגני חדש.
מה אומר עבורך תו התקן הזה?

  1. זהו תקן כחול-לבן (!) מיוחד לקוסמטיקה אורגנית, מפוקח ע"י חברת אגריאור הותיקה בשוק האורגני בישראל. התקן מבוסס על התקן האירופאי לקומסטיקה אורגנית. 

  2. הקפדה על תהליכי הייצור במפעל. המפעל חייב להפריד את החומרים האורגנים והלא אורגנים באחסון שונה. קיים פיקוח על ניקוי המכונות לייצור האורגני, והמפעל מבוקר באופן תדיר ע"י בדיקות של החומרים והמכונות.

    3. תו התקן מאשר שבכל המוצרים שלנו, לפחות 70% מהרכיבים (לא כולל מים) מאושרים ככאלו המגיעים מגידול אורגני. בנוסף כל המוצרים שלנו שמבוססי שמנים, תו התקן מאשר שהם מכילים 95% חומרי גלם המאושרים כאורגנים. 

    מקווה שהמידע הזה חיזק אף יותר את הבחירה שלך במוצרים שלנו שהם אורגנים ברמה הגבוהה ביותר, פעילים איכותיים, מפוקחים ומיוצרים כחול-לבן! 

בכדי להבטיח שמוצרי הטיפוח שאתם קונים הינם באמת אורגניים, יש לחפש באריזת המוצר אחר תוויות המאשרות הגדרה זו. מוצרי הטיפוח האורגניים שלנו מאושרים על ידי משרד הבריאות בישראל ומופקים בתנאיי ייצור של GMP. כמו כן הם עומדים בדרישות המחמירות של אגריאור המעיד על איכות המוצר, חומרי הגלם ותהליכי הייצור והשינוע שלו, שימוש בכימיה מאה אחוז ירוקה, ללא הנדסה גנטית, ומארזים ידידותיים לסביבה ומתכלים.

אם מתעוררות לך שאלות נוספות

מוזמנת לכתוב לי במייל חוזר

שלך

קטרינה

 

 

למעבר לאתר ולרכישה לחצי כאן

הזמנת מוצרי טיפוח אורגניים

 

הזמנת מוצרי טיפוח אורגניים מוצעת ישירות דרך אתר האינטרנט של החברה. כמו כן לקניית מוצרים, קבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם חברת קטרינה טיפוח אורגני בטלפון 03-5466166 או במיילinfo@katerina.co.il.