טיפוח אורגני האם כדאי?

טיפוח אורגני האם כדאי?

בשנים האחרונות טרנד צריכת האורגני חדר לחיינו לא רק בתחום המזון אלא גם בנושא הטיפוח. המושגים אורגני וטבעי גורמים לבלבול קטן בקרב הצרכנים. האם מוצר שמבוסס על רכיבים טבעיים בלבד נחשב למוצר פחות איכותי ? ומדוע  מחירם של המוצרים האורגניים כ"כ יקרים? איך נבדיל בין האורגני לטבעי או לכזה שרק מכיל רכיבים טבעיים?

לפני שנצלול פנימה מס' מילים לגבי האיבר הגדול ביותר בגוף המכונה "עור" החוצץ הגדול בין החוץ לפנים.
העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם, המשתרע על שטח שנע בין 1.6 ל - 2 מ"ר ומהווה עד כשישית ממשקל גופו של האדם הבוגר.

העור, כפי שרובנו יודעים, מורכב ממספר שכבות, כאשר לכל שכבה תפקידים יחודיים משלה:

  1. אפידרמיס- השכבה החיצונית של העור מכונה אפידרמיס, שהיא בעצם שכבת המגן ותפקידה להגן על השכבות הפנימיות של העור.
  2. דרמיס- מתחת לשכבת האפידרמיס נמצאת שכבת הדרמיס. זוהי שכבה המורכבת מסיבי חומרים אלסטיים ומהחלבון קולגן. בשכבה זו שוכנים כלי דם רבים וזעירים המזינים את העור.
  3. היפודרמיס- שכבה נוספת היא ההיפודרמיס. זוהי שכבת השומן של הגוף, אשר משמשת בעיקר לשמירה על חום הגוף על ידי יצירת בידוד/

הטבעי

ההגדרה המילונית היא כל מה שמקורו מהטבע שאינו מעובד.

לצערנו יצרנים רבים יכולים להתהדר במילה טבעי גם אם המוצר מכיל רכיבים טבעיים באחוזים נמוכים למדי. כדי לדעת אם מוצר טבעי באמת צריך להיות איש מקצוע בתחום שיכול לקרוא את רשימת הרכיבים וגם להבין אותה לעומק. רובנו לא כאלה וכך נוצר מצב שהגדרת מוצר כטבעי היא לא הגדרה ברורה. וגם מוצרים טבעיים באמת מתקבלים אצל הלקוחות בספק רב.

האורגני

ההגדרה המילונית היא כל  מה שגדל בתנאים טבעיים ללא הדברה רעלים וכימיקלים.

 

לפי עקרונות הטיפוח האורגני יש מספר חומרים אסורים לשימוש:

סודיום לורייל סולפט (SLS): חומר מקציף נפוץ מאוד, עלול לגרום לגירוי בעיניים ובעור, חשוד כמסרטן.

Benzophenone Avobenzon - בהרבה מאוד סוגים של תכשירי הגנה מהשמש ושיזוף תמצאו חומרים כמו בנזופנון (benzophenone), החומרים האלו גורמים להפרשה מוגברת מבלוטות הגוף, בייחוד בלוטת הזיעה, גורמים נזק לתאי עור בחשיפה ממושכת ועל פי מחקר שבוצע בשנת 2013, אף עשויים לגרום לסרטן.

פורמלין- הפורמלין הוא חומר מסרטן שיכול להוביל גם לפגמים גנטיים ולפגיעה במערכת החיסונית של הגוף אחרי חשיפה ממושכת. חשוב מאוד להתרחק מחומרים שמכילים תרכובות פורמלין שונות.

 

אלומיניום מופיע בדאודורנטים, אוטם את הנקבוביות בעור, עלולים לגרום לרגישויות בעור . חשוד כמסרטן. תוצרי לוואי של תעשיית הנפט כמו שמן מינרלי, וזלין,  פרפין ושמן פרפין.

פארבנים  חומרים משמרים, עלולים לגרום לאלרגיות וחשודים כמסרטנים.  צבעי מאכל סינטטיים, תמציות ריח סינטטיות,  חומרים מהונדסים גנטית וננו טכנולוגיה חלקיקים זעירים העלולים לחדור לעומק העור.

שמן מינרלי- שמן מינרלי הינו נגזרת של נפט גולמי המופיע גם כווזלין או פרפין ותפקידו לשמש כשמן בסיס. שמן זה, יוצר על גבי העור שכבה דמוית פלסטיק שפוגעת בכושר אספקת החמצן לעור ולא מאפשרת הפרשת רעלים מהעור החוצה דבר שגורם להצטברות רעלים, גירויים, אקנה, אלרגיות והזדקנות מוקדמת.

טריקלוזן- מדובר בחומר מסוכן לבני אדם, הוא נפוץ מאוד בסבונים. יכול לשנות את המאזן ההורמונאלי ובעקבות כך לגרום לאלרגיות.

אז אחרי רשימה די ארוכה של חומרים לא רצויים השתכנענו להשתמש במוצרים אורגאניים איכותיים, אנחנו פונים לאחד המדפים ומגלים שישנן הרבה חותמות המאשרות כי המוצר אורגני, איך ניתן לדעת את איכותם או אפילו יושרם של אותם נותני סמכות?

Ppisאורגני לשיווק בישראל לרבות מוצרי קוסמטיקה, לכלל אורך השרשרת הטיפול במוצר החל מחומר הגלם, דרך הגידול, אריזה ואפילו שינוע של המוצר הינו בפיקוח מלא.

Eecשיווק אורגאני בישראל ומאושר גם באירופה

 Usda\nopמאושר לשיווק גם בארה"ב

Cosmos תקן מחמיר ביותר המציב סטנדרטים גבוהים במיוחד לייצור מוצר אורגני. החל משלב הריבוי ועד שינועו. העיקרון המוביל הוא שימוש בכימיה ירוקה נטו, ללא כל הנדסה גנטית, מרכיבים משמרים מוגבלים מאוד. החברה נותנת את אישורה רק למארזים מתכלים וידידותיים לסביבה.

לסיכומו של עניין, מוצר טבעי יכול להיקרא טבעי גם אם אחוזי הרכיבים בו נמצאים בכמות מזערית. לעומת האורגני שדרך גידולו והפקתו ללא כל שימוש במדבירים ובכימיקלים.

 

השתדלו לקרוא את התווית האחורית ולהפעיל שיקול דעת, בכל מוצר רשימת הרכיבים כתובה בסדר כמותי יורד.