מדוע כדאי להשתמש במוצרי טיפוח אורגניים לתינוקות?

מדוע כדאי להשתמש במוצרי טיפוח אורגניים לתינוקות?

 

אנשים רבים משתמשים בביטוי "עור של תינוק" כדי לתאר עור חלק כמו משי ונעים למגע. אבל במקרים רבים התיאור הזה רחוק מהאמת. אחוז גבוה מהתינוקות סובלים מתופעות שונות של העור. למשל:

  1. אסטמה של העור שיכלה להופיע כפריחה במקרים קשים מתבטאת באודם ואפילו סדקים.
  2. קשקשי ראש- יובש באזור הקרקפת בצבע לבן או צהוב.
  3. תפרחת חיתולים- אדמומיות או פצעים באזור החיתול.
  4. יובש בגפיים, צוואר, פנים הגורם לגירוד תכוף ולפציעה.

 

עורו של התינוק הוא עדין מאוד ורך כמשי ולכן רגיש יותר מעור של אדם בוגר, ולכן הוא צפוי לסבול לזיהומים וגירויים. בנוסף, בלוטות הזיעה שלו אינן מפותחות דיין וישנה נטייה מוגברת ליובש. ישנו קושי נוסף בוויסות טמפרטורת הגוף אך זה משתנה לטובה לאחר גיל שנה.

כמעט 50% מהפניות של אימהות הן לרופא עור, רובן של הפניות מסתיימות בקניית משחה או קרם סטיראודי על פי המלצת הרופא בסכומים נמוכים למדי, מה גם שהמשחות לא בהכרח מטפלות בשורש הבעיה אלא רק בתסמינים כך שהטיפול הוא לא שורשי ולא יסודי. נשאלת השאלה האם ניתן למנוע או לטפל באמצעות משחות\קרמים אורגניים? התשובה היא כן!!. ומדוע מחירם של מוצרי תינוקות אורגניים גבוהה עשרות מונים ממוצרי מדף הנמכרים בפארמים? על שאלה זו נענה בהמשך.

 

כפי שכבר ציינו מעלה  הנטייה המוגברת ליובש וחוסר ויסות תקין של בלוטות הזיעה מביאה אותנו למדף המוצרים הטבעיים\אורגניים ע"מ לסייע ליקר לנו מכל. זה הרגע שלנו להפוך מחובבי מבצעים לצרכנים נבונים, אבל איך עושים זאת ?

  1. האם המוצר מכיל שמן מינרלי,פראפין או וזלין(תוצרי לוואי מנפט),חומרים אלה גורמים לחסימת נקבוביות העור ואינה מאפשרת לעור לנשום, ובכך מקשה על חילוף החומרים. חשוב לציין שהבסיס עליו מיוצרים החומרים הטבעיים הם בד"כ שמן שקדים או זרעי ענבים ושמן קלנדולה, שאינם גורמים לבעיות אלו ע"י החדרת לחות לתוך השכבות הפנימיות של העור.
  2. חומרי ריח לא טבעיים כגון בנזואטים או פרבנים הגורמים לאלרגיה. במוצרים טבעיים\אורגנים משתמשים בשמנים אתרים המוכחים כבטוחים.

 

יש להבין כי הפקת מוצרי קוסמטיקה רגילה היא מהירה ומרכיביה זולים, הפקת מוצר משמן אתרי ומשמנים בכבישה קרה, חמאת שיאה ותמציות צמחים אורך זמן, והתפוקה היא כמות קטנה של חומר גלם. החומרים המשמרים הטבעיים יקרים יותר, והפקת ריח מצמחי מרפא ולא מתמציות סינטטיות יקרה יותר.

מי שהבין את העובדה שהחומרים שבאים במגע עם הגוף משפיעים באופן ישיר על בריאותו יעדיף כמובן לשלם מעט יותר עבור מוצר איכותי יותר.